.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آئین بزرگداشت روز خبرنگار در ساری برگزار شد
شمال نیوز: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی ساری در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اینکه خبرنگاران رسالت انبیایی دارند، افزود: خبرنگاران به پرورش اندیشه می‌پردازند و کارشان نیز از پزشکان حساس‌تر است.

 آیت الله طبرسی افزود: خبرنگاری حرفه پرمسئولیتی است زيرا تنها يك حرفه نيست چرا که هم می تواند گمراه کننده باشد و هم با آگاهي بخشی جامعه با فكر و انديشه انسان، هدایت کننده باشد.

وی افزود: خبرنگاری بعنوان پل ارتباطی بین دولت و مردم ، یک رسالت است چون تمدن ساز و آینده ساز است.

نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به وضعیت تاسف بار مجلس در حال حاضر افزود: همه ما موظف هستيم با ياري رساندن و پشتيباني دولت منتخب ملت را در رسيدن به اهداف عاليه ياري كنيم.

وی همچنین متذکر شد: آبروریزی و هتک حرمت مومن گناهیست که توبه اش هم قبول نیست.

آیت الله طبرسی در پایان با اشاره به تهاجم فرهنگي دشمنان عليه نظام اسلامي گفت: جنگ نظامی و اقتصادی به پایان رسیده و امروز در دنیا جنگ رسانه ای است لذا نارسایی ها را ببینید، پیگیری کنید و بنویسید.


حرفه خبرنگاری سخت و حساس است
استاندار مازندران حرفه خبرنگاری را سخت و حساس توصیف کرد وگفت: جامعه و مسوولان باید از برکات حرفه ای و عالمانه خبرنگاران بهره ببرد.
سید علی اکبر طاهایی گفت: اطلاع رسانی درست و صحیح و اصولی ناهنجاری های اجتماعی را کم و از بین می برد.

نماینده عالی دولت در مازندران به اهمیت نقش خبرنگاران در پیگیری مصوبات سفر دولت های نهم و دهم در استان اشاره کرد و بیان داشت: خبرنگاران در دولت دکتر احمدی نژاد بازوان توانمندی برای مسوولان بودند.

طاهایی نقش خبرنگاران رسانه های عمومی مازندران به مشارکت ۹۳ درصد مردم استان در انتخابات رئیس جمهوری و شورای اسلامی سال جاری اشاره کرد و بیان داشت :مازندران رتبه نخست مشارکت سیاسی را در انتخابات کسب کرد.
استاندار مازندران به آغاز به کار دولت یازدهم و رای اعتماد مجلس به کابینه جدید اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید مورد احترام جامعه قرار دارد .

وی از خبرنگاران استان مازندران تقدیر کرد و گفت: در طول خدمت خود در استان بی انصافی از سوی اصحاب رسانه ندیدم.



رسالت خبرنگاری باید در باور جامعه تعمیق یابد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: رسالت خبرنگاری باید در باور جامعه تعمیق یابد.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: رسانه ها باید مانند آینه، حقایق را منعکس کنند، نه مطابق میل خود و خدای نکرده بصورت دیکته شده به بیان مطلب بپردازند.

اخلاق رسانه ای را مهمترین اعتبار یک صاحب قلم دانست و گفت: زبان رسانه باید دارای عطوفت باشد و نه حرمت شکنی و حاشیه نگری؛ و این به دست کم گرفتن سواد ختم خواهدشد.

ابراهیمی بیان داشت: در حالت طبیعی در کشوری با جمعیت بیش از 70 میلیونی، به تعداد حداقل 7 میلیون روزنامه باید باشد، این درحالیست که مجموع شمارگان نسخه های کشور ثلث این رقم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در ادامه با بیان دغدغه های اصحاب رسانه، هدفمندسازی یارانه های مطبوعات، ارائه تسهیلات، نظام توزیع مطبوعات هدفمند ، خوداتکایی و نشاط سیاسی و انتقادی، بحث تسهیلات ، بروز رسانی صدور پروانه نشریات استانی و آموزش و ساماندهی خبرنگاران را از جمله مهمترین این موارد اعلام کرد.

وی با اشاره به بحث بیمه خبرنگاران گفت: بیمه 90 درصد مواردی که در سامانه سمان ثبتنام هستند انجام شده است اما بعد از بحث بیمه، پاداش خبرنگاران نیز مسئله ی مورد توجه است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: در حال حاضر 95 نشریه، 62 پایگاه خبری و 15 خبرگزاری در مازندران در حال فعالیت هستند.


مازندران میزبان نمایشگاه مطبوعات استان‌های شمالی می‌شود

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران: گفت: نمایشگاه مطبوعات امسال با رویکرد سه استان شمالی بهمن‌ماه امسال در مرکز این استان برگزار می‌شود.

رضا برمکی اظهار داشت:‌ وظیفه رسانه‌ها است که اهداف دشمن را شناسایی کنند و به مقابله با آن بپردازند.

وی ادامه داد: 15 دفتر خبرگزاری، 51 روزنامه کشوری و 62 سایت خبری در مازندران فعال هستند.

این مسئول درباره سرانه روزنامه مردم مازندران گفت: هر 600 هزار نفر مازندرانی، یک روزنامه دارد و سرانه هفته‌نامه هر مازندرانی به ازای هر 111 هزار نفر، یک هفته‌نامه است.



۶۲ سایت و پایگاه خبری در مازندران فعالیت می کنند

رئیس انجمن صنفی رسانه های مجازی مازندران از فعالیت ۶۲ سایت و پایگاه خبری استان در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

عباس رمدانی اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده مازنیها از فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی و رسانه های الکترونیکی، زمینه رشد و توسعه رسانه های مجازی در این استان فراهم شده است.

وی افزود: هم اکنون بیش از 62 سایت و پایگاه خبری در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و این استان را به عنوان یکی از استانهای برتر در حوزه رسانه های مجازی مطرح کرده است.

مشاور عالی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و شبکه های اجتماعی، توجه ویژه به رسانه های مجازی دوچندان شده و با گسترش این پایگاهها در کشور و استان، ضرورت داشت تا انجمن صنفی و تخصصی در زمینه ساماندهی و ارائه آموزش های تخصصی و پشتیبانی از این پایگاههای خبری ایجا شود.

رمدانی بیان کرد: مازندران به عنوان نخستین استان در کشور، در این زمینه با راه اندازی انجمن صنفی رسانه های مجازی گام هایی را برداشته است.

این فعال رسانه ای گفت: امروز به جرات می توان ادعا کرد بخش اعظم محتوای رسانه های مکتوب از تولیدات رسانه های مجازی بوده که پویایی و تعامل فضای رسانه ای استان را نشان می دهد.

رئیس انجمن صنفی رسانه های مجازی مازندران گفت: مشکلات صنفی خبرنگاران همواره در تمام دولت ها به عنوان سرعت گیرهای ناهمگون در جاده اطلاع رسانی، موجب اذیت و چالشی برای این قشر پرتلاش بوده است.

وی بیان کرد: خبرنگاران هیچگاه گرفتار قلم فروشی و قلم مزدی نشده و مشکلات و دست اندازها نتوانست آنان را از رسالت بزرگ خود که همانا زبان و چشم مردم بودن است، دور کند.




ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بابل 27 مرداد 1392
کاش خانه مطبوعات یه فکری برای نماینده های خانه مطبوعات شهرستان بکند جرا که با این حکم این افراد هر کاری که دلشان می خواهد می کنند البته نماینده شان از جنس خودشان هستند برای آنها این جور نا عدالتی و خیانت ها عادی است و بی خیال این قضیه باشند آقایان برای اینکه جایگاه خودشان را از دست ندهند بین ویزیتور و خبرنگار هیچ فرقی نگذاشتند و همه را در یک سطح قرار دادند و بعد هم گفتند با بقیه پول ها یک اردو به غرب استان رفته و در آنجا یک تجلیل دیگر انجام می شود خبرنگار با این پول ها یی که نماینده گان جمع جور کردند اگر به حق به دست شان برسد می توانند به زخمی بزنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.01 seconds.